Succesvolle afronding Post-HBO 'i-coach in het onderwijs' door Codenz-medewerkers

Bij Stichting Codenz onderstrepen we het belang van voortdurende scholing en professionele ontwikkeling. Dit werd onlangs weer bevestigd toen drie van onze medewerkers de post-HBO opleiding 'i-coach in het onderwijs' succesvol hebben afgerond.
Matthijs van De Tamarisk, Daphne van De Branding en Alwin van De Zevensprong hebben elk deze intensieve opleiding doorlopen, waarbij ze elk unieke literatuurstudies hebben uitgevoerd die relevant zijn voor de moderne educatieve omgeving. Matthijs onderzocht hoe digitale geletterdheid kan worden geïntegreerd in taal- en leesonderwijs. Daphne focuste op het gebruik van ICT in de klas en Alwin verdiepte zich in de rol van kunstmatige intelligentie (AI) bij het verbeteren van leerprocessen en resultaten in het basisonderwijs.
Vanuit Codenz zijn we bijzonder trots op hun prestaties en hebben we onze waardering geuit door ze elk een programmeerrobot Botley 2.0 te schenken. Deze robot staat symbool voor de fusie van technologie en educatie, een gebied waarop deze medewerkers nu expert zijn.
De opleiding Post-HBO I-Coach legt de nadruk op de integratie van ICT in het dagelijks onderwijs, waarbij de onderwijsvisie van de school centraal staat. Gedurende de opleiding werken deelnemers aan verschillende modules en opdrachten die niet alleen hun competenties versterken, maar ook directe waarde toevoegen aan hun scholen. Het is een opleiding die praktijkgericht is, met een focus op het ondersteunen van leerkrachten, begeleiders en directies bij de integratie van ICT in het onderwijs.
De opleiding omvat zes modules, aangeboden in tien bijeenkomsten, met een afsluitende diploma-uitreiking waarbij deelnemers hun ontwikkelingsplannen presenteren. Deze plannen worden begeleid door ervaren moduledocenten, die feedback geven en helpen bij de ontwikkeling van competenties. Daarnaast is er een opleidingscoördinator die de kwaliteit en organisatie van de opleiding bewaakt en als eerste aanspreekpunt dient.
Een cruciaal aspect van de opleiding is de nadruk op de toepassing van theorie in de praktijk. Deelnemers worden aangemoedigd om voorafgaand aan elke bijeenkomst opdrachten uit te voeren, variërend van het verzamelen van informatie tot het uitvoeren van klein onderzoek. Hierbij worden ze ondersteund door hun moduledocenten.
Bij Codenz begrijpen we dat de integratie van technologie in het onderwijs van vitaal belang is voor de vooruitgang van het onderwijs. We zijn dan ook verheugd dat onze medewerkers nu zijn uitgerust met de kennis en vaardigheden om deze integratie op onze scholen te bevorderen. Onze felicitaties gaan uit naar Matthijs, Daphne en Alwin voor hun toewijding en harde werk. We kijken uit naar de positieve impact die zij zullen hebben op ons onderwijs en onze leerlingen.